آخرین مهلت استفاده از کالابرگ + نحوه گزارش تخلفات

خانوارهای دهک اول تا هفتم درآمدی میتوانند تا پایان شهریور ۱۴۰۴ از اعتبار تخصیص یافته در کالابرگ الکترونیک مرحله سوم استفاده کنند.
به گزارش میربانکی، مشمولان طرح کمک معیشتی کالابرگ که تاکنون از اعتبار خود استفاده نکردهاند، میتوانند موجودی خود را بررسی کرده و خریدهای خود را تا ۳۱ شهریور ماه از طریق فروشگاههای زنجیرهای و سوپرمارکتهای متصل به درگاه کالابرگ تکمیل کنند.
روشهای استعلام موجودی کالابرگ:
اپلیکیشن «شما» (دانلود از کافه بازار)
نسخه تحت وب اپلیکیشن شما (kala.sfara.ir)
بازوی رسمی کالابرگ (ble.ir/۶۳۶۹)
کد دستوری #۱۴۳۶۵۰۰
گزارش تخلفات فروشگاههای کالابرگ
بر اساس تصمیم بانک مرکزی، هنگام خرید از کالابرگ، فروشگاهها باید ۵ هزار تومان از حساب سرپرست خانوار کسر کنند و این مبلغ به حساب بانک مرکزی واریز شود.
با این حال، برخی فروشگاهداران برای کسب درآمد بیشتر، مبلغ بیش از ۵ هزار تومان را از حساب سرپرستان کم میکنند. شهروندان میتوانند تخلفات را از طریق اپلیکیشن «شما» گزارش دهند.
نحوه گزارش تخلف:
نصب اپلیکیشن «شما»
انتخاب بخش «پذیرندگان» و پیدا کردن فروشگاه مورد نظر از روی نقشه یا جستوجو
انتخاب گزینه «گزارش تخلف»
موارد قابل گزارش:
افزایش عمدی وزن کالا یا کمفروشی
اجبار مشتری به استفاده از کل اعتبار
ثبت خریدهای غیرواقعی یا جایگزینی اقلام متفرقه
تحویل پول نقد به جای کالا
تحمیل خرید یک برند خاص
ارائه کالای مخدوش یا تاریخ مصرف گذشته
پیشتر مرجان دبیری، سخنگوی طرح کالابرگ، اعلام کرده بود که برخی فروشگاهها به دلیل تخلف موقتاً حذف شدهاند اما پس از تذکر به چرخه فروش بازگشتهاند. در صورت تکرار، برخورد جدی انجام خواهد شد.